yağmur berkbalta
45 Takipçi | 59 Takip
31 07 2011

NEREYE KADAR PARA?

İnternette bir haber sitesinde şöyle bir başlık dikkatimi çekti;'Altyapı kazısında 11 tarihi mezar daha bulundu'.Merak ettim devamını okudum; olay Muğla da gerçekleşmiş.Tesadüf sonucu çıkan iskelet parçaları Muğla müze müdürlüğü tarafından incelenmiş,1500 yıllık olup Bizans dönemine ait FAKİR mezarı olduğuna kanaat getirilmiş. Fakir kelimesi özel ad olmamasına rağmen neden büyük yazdım?Takıldım,güldüm,düşündüm.Kadın ya da erkek; kişi onca yaşamış,ölmüş,toprağa karışmış bin beş yüz yıl geçmiş hala  fakir deniliyor.Ne yafta ama,atılmamış bi türlü. Annem tuhaf bi kadındır,hoş çatlaklıkları vardır -belki bigün onu da anlatırım-;ölen birinin ardından sela okunur ya işini bırakıp özenle dinler mesala.Bir sınıflaması vardır;cami imamı sela nın makamını tutturur,özenle okursa ölen kişi zengindir,yok hoca özensizse,selayı mümkün mertebe kısa tuttuysa biline ki ölen rahmetli puldan nasibini almamış,acele ediliyordur.En azından annemin tahmin,yorumlamaları bunlar bilimsel dayanağı yoktur yani. :)Diyeceğim o ki ölüm şeklimize,cenaze merasimlerine maddi gücümüzün  yansımasını kanıksadım da iskeletimizin de bunu yansıtacağı;hoş tuhaf oldu.Şaka bi tarafa mezarlıktan anlaşılmıştır da kendimi o iskeletin sahibi yerine koydum,yine yadırgadım yine güldüm. Çok paragözlere itiraz edilirken söylenir ya;mezara mı götüreceksin bunca parayı;belki de götürmek gerek.Kimbilir öldükten yıllar yıllar sonra torunlarımın torunlarının torunları(BİLİYORUM UZATTIM) bulurlar da fakir deyip hor görmezler.Bu sefer de varyemez olurum,pinti ihtiyar.Düşünce ne çok kalıp sıfat çıkıyor insan kişi için.Uzatmayalım; tuhafsın insanoğlu. ... Devamı

31 07 2011

Söylemezsem Çatlarım:)

Bu gece kendime bir üst giyisi diktim.Çok derli toplu olmadığımdan;yere iplik kumaş parçaları düşmüştü makinayı topladıktan sonra onları toplamaya koyuldum.İşte o sıra aklıma geldi ve sırıtmaya başladım. İlkokula giderken öğretmenim de babam da çok başımın etini yemişlerdi defterim,yazış şeklim ve defter düzenim hakkında.Herzaman konuşma 'Bir de kız olacak..'şeklinde başlardı.Ne sinir bir kalıp... Bu nasıl defter kullanmakmış,azıcık özenilirmiş..falan. Kız olmak ve yazı yazmak korelasyonu nedir ki;bağıntı sıfır.Östrojen hormonu düzen düzen... diye vücuda emir mi verecek bunu mu kastediyorlar yani.Hem o sıra yaşım hiç de müsait değil organizmamın hormonu dengelemesi için.Hoş 8,18..yaşlarımda da düzenli olmadım.Ama hala ispatlayamadım;bütün kızlar düzenli olacak şartı olmadığını. Bu gece babamın da öğretmenimin de kulakları çınlasın,tabi onlar gibi düşünen diğer kişilerin de.İnadına düzensiz olacağım,süslü püslü yazılar yazmayacağım,her yaptığım iş ardından temizlik için zaman harcayacağım ama ısrarla kız olmak kadın olmak dişi olmak kalıplarının sınırlarını zorlayacağım:  Devamı

31 07 2011

DİLİME SAHİP OLAMADIM

 Bir yaz günü serilmişiz ağaç altına arkadaşlar,arkadaşların arkadaşları zaman öldürüyoruz öylesine.Konuşuyoruz havadan sudan denilir ya öyle; kah özel sektörün dişliliğinden kah öğretmenlrin sorunlarından...Bir ara konuşma az da olsa düzene giriyor ve içimizden biri Diyarbakır daki görevinden memlekete dönüş yapıp 'oh be ' soluklanmalarıyla Diyarbakır daki günlerini anlatıyor. Okuttuğu çocuklarla Türkçe konusmak konusunda anlaşamamışlar.Öğretmen arkadaşları kürtçe öğretmeyi önermişler ancak arkadaşım ; benim ülkemde sade benim dilir konuşulur düşüncesiyle reddetmiş.Bu konuşma dağıldı İngilizce nin yayılmasına ulaştı. Milleyetçilik damarımız kabarmıştı birkere durdurabilene aşk olsun;emparyalizm gerçeği onu besleyen büyük abisi kapitalizmi unutmuş 'Olmaz arkadaşım İngilizce nin bu kadar yayılmasına göz yumup ayak uyduramayız' kararı toplantı sonucu mahiyetinde basına bildirilecekti ki elimizin altında medya patronu olmadığını hatırladık.6 kişilik büyük düşünürler ! toplantısı devam ediyordu ki bir zatı muhterem;'Turistlerle niye ingilizce konuşuyoruz?Madem geliyorlar dilimizi öğrenip de gelsinler 'dedi.İşte burda bitti bende sessizlik. Masadaki sigara paketini gösterdim'Bunun adı niye....'İşte bu kadar somut ve yalın aslında ülkemdeki dil sorunu.Kültür erozyonu diyor çoğu kimse.Manevi değerlerimizi yıkmak istiyorlar diyorlar.Peki onlar bu kadar kötü,suçlu da biz niye maneviyatımızı maddiyatla,parayla kaybedecek kadar zayıfız? Basit bir örnek daha vereceğim.Bir mekana gidip kahve içmek istedediğimde zorlanıyorum ben.'Bir hazır kahve ' dediğimde; garson uzun süre yüzüme bakıyor.Kimisi anlamamışlığını umursamayıp Türk kah... Devamı

29 07 2011

istifalarla ilgili iki kez yazmama rağmen yayınlayamamış olup te

istifalarla ilgili iki kez yazmama rağmen yayınlayamamış olup teknoloji özürüme sinir oluyorum Devamı

29 07 2011

TSK gündeme istifa darbesi yaptı

TSK gündeme istifa darbesi yaptı Devamı